Yesterday, May 21th, we held a first meeting with all the students from 5th year. We socialised the project and explained that we wanted to put on stage our own version of William Shakespeare's ´Macbeth¨ . The idea was to engage them in a collaborative project work in which all of them would take an active part in some way. We will present it at the end of November.
To this end, each of the four groups will read ¨Macbeth¨ in its original version with their teachers and condense one act of the play. Once this stage is completed, we, teachers, will put the material together and edit the final version.
We asked the students to express how they would like to participate in the project. The options we offered were the following: acting; scenery, props and prompting; sound, special effects and lighting; and flyer, poster and invitation design . We gathered the information through a survey grid in which they had to mark, at least, two options. Students seemed interested and enthusiastic.
Ayer jueves 21 de mayo nos reunimos por primera vez con todos los quintos años. Socializamos el proyecto: les explicamos que la idea era realizar un trabajo colaborativo entre todos los quintos años para que en el mes de noviembre pudiésemos representar nuestra propia versión teatral de la obra "Macbeth" de William Shakespeare en el marco de las celebraciones del 450 aniversario del natalicio del dramaturgo inglés. Con ese propósito, en una primera instancia cada quinto año deberá leer la obra en su versión original y luego deberá condensar un acto de la obra. Una vez concluida esta etapa, las docentes compilaremos el material y editaremos la versión final.
Luego, les pedimos a cada uno de ellos que indicaran de qué manera querrían participar del proyecto. La opciones eran: actuación,escenografía,utilería, sonido, efectos especiales,iluminación, apuntadores, folletería, posters e invitaciones. El relevamiento se realizó mediante una encuesta en donde indicaron al menos dos opciones.
Los alumnos se mostraron interesados y entusiasmados.
No comments:
Post a Comment